1. Що це за пам ’ятка? До якої групи вона належить?
2. Де вона розташована? Як вона виглядає?
3. Коли було створено пам ’ятку? (вкажіть століття або точну дату, якщо її можна встановити)
4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвячена дана пам ’ятка? Що вона засвідчує?
5. Хто створив дану пам ’ятку? (ім ’я архітектора, художника, скульптора, інженера тощо)
6. Якщо ви описуєте архітектурну споруду або витвір мистецтва, пригадайте, які особливості характерні для архітектурних споруд або художніх творів, обраних вами.
Пам’ятайте, що встановити особливість — означає знайти те, чим ця пам ’ятка відрізняється від подібних до неї.
7. Чи відображає ця пам ’ятка історію та культуру одного народу чи
усіх народів, що жили поруч?
2. Яким чином,
і у скільки етапів
йшло заселення Слобідської України?
3. Які ви знаєте слобідські міста, що виникли у середині ХVII ст.?
4. Назвіть особливості
адміністративно-політичного устрою Слобожанщини.
Гра «Продовж речення».
Полки поділялись на… .
Полком керував …. Полковник мав владу … . Посада полковника була … . Полковник керував
разом з полковою …. Старшину обирали на … . До
полкової старшини належали … .
Сотенне управління здійснювали … .
Документ. Зі
спогадів нащадків перших поселенців
«Наші діди, батьки, брати й родичі, і ми самі поприходили сюди з рідних
гетьманських і задніпрянських міст на заклик білгородських та курських воєвод,
котрі забезпечували нас царським словом — не однімати від нас наших вільгот.
Вони веліли селитися нам, щоб ми захистили собою московські українні городи по
Білгородській лінії — в диких степах, на татарських займищах, котрими ходили
татари під оці городи. І для збільшення населення в цих нових містах наказано
було нам призивати на життя свою братію — українців. Ми збудували Суми. Суджу,
Миропілля, Краснопілля, Білопілля й інші міста, а до них повіти, села й хутори.
І ми вірою та правдою служили. І тоді, як татари приходили плюндрувати
московські українні городи, ми не приставали ні до якої зради. За те й
пожалувано нас усякими вільностями й дозволено займанщини займати, пасіки й
усякі грунти заводити й усякими промислами промишляти без чиншу, за старим
українським звичаєм». (Власов В. Історія України. 8 клас: Навчальний посібник.
— К.: А.С.К., 2000. — С. 170)
2. Чому московський уряд був зацікавлений в заселенні цих земель? Що він робив для того, щоб привабити сюди переселенців?
3. А чому саме в середині XVII ст. переселенський рух став масовим? Які події в цей час відбувалися на території Гетьманщини?
2.Заповнити таблицю:
Критерії для порівняння |
Зборівський договір |
Білоцерківський договір |
Дата укладення Умови |
|
|
Д/з: Підготуватися до тематичного оцінювання за розділом "Держави Західної Європи в XVI-XVIIст."
ВИГОТОВЛЕННЯ ІНТЕР'ЄРНОЇ ІГРАШКИ
Матеріали та інструменти: ножиці, голки, шпильки, тканина, синтепон, нитки, фурнітура для оздоблення.
Послідовність виконання роботи
1. Організуй своє робоче місце.
2. Розглянь види та способи виготовлення текстильних іграшок (рубрика Застосуй на практиці).
3. Виготов іграшку.
4. Проведи оцінювання власної роботи.
5. Прибери робоче місце.
6. Роботу виконуй, дотримуючись правил безпечної праці.
Запитання та завдання для повторення
- 1. Що таке інтер'єрна іграшка?
- 2. Які бувають інтер'єрні текстильні ляльки?
- 3. Які матеріали використовують для виготовлення таких іграшок?
Творче завдання на вибір
Послуговуючись інформаційними джерелами, обери іграшки, які можна використати для декору інтер'єру дитячої кімнати, вітальні, кухні. Обґрунтуй вибір. Створи власну презентацію.
ЗАСТОСУЙ НА ПРАКТИЦІ - працюємо над обраним варіантом проєкту
1.Історія ганчіркової ляльки.
Іграшка - один з найдешевших витворів мистецтва. Вона доступна всім. Її відрізняє від інших видів мистецтва і те, що іграшка супроводжує людину з першого дня народження до старості. Створення іграшки - прекрасне, стародавніше і завжди молоде, веселе ремесло в світі.
Я хочу познайомлю вас з іграшкою особливою - народної. Народні іграшки - це не ті, які створюються цілими партіями на фабриках і заводах. Першу народну іграшку зробила ще стародавня людина, коли сліпив собі горщик для їжі, а з глини, що залишилася, зробив дочці ляльку. А син і дочка виросли і зробили такі ж іграшки своїм дітям.
Народна іграшка є в будь-якій країні, і у кожної - свій національний характер, тому що в іграшках відображається людська історія.
Інтер’єрна іграшка, особливо лялька, сьогодні популярна практично скрізь. Попри глибоку історію, відроджуватися це мистецтво почало лише останніми роками. Якщо донедавна світ задовольняли фабричні тиражовані іграшки, то зараз неабияку зацікавленість викликають іграшки оригінальні, створені за технологією hand made (ручна робота).
Інтер’єрні ляльки - це не іграшки для дітей (маленьким дітям їх давати не можна), у них інше призначення. Колекційні, декоративні інтер’єрні ляльки відкривають нові можливості для дизайну, стають чудовим доповненням інтер’єру будь-якого стилю: і класичного, і етнічного, і сучасного, модерного. Завдяки оригінальності вони займають почесне місце серед інших предметів декору - статуеток, ваз, свічників, штучних квітів тощо, прикрашають не тільки оселі, а й місця відпочинку, клуби, бібліотеки, ресторани, кав’ярні та ін. Зі смаком виконана лялька чи інша іграшка пожвавить будь-яку кімнату, створить у ній особливий настрій і затишок, стане чудовим арт-об’єктом, яким хочеться милуватися.Характерна інтер'єрна лялька - це лялька з виразною зовнішністю, що відображає певні емоції, настрій. Особливо актуальною для нас буде лялька в українському вбранні. Пошиття ляльок - цікавий процес, тобі неодмінно захочеться створювати все нові й нові образи.
Презентація. Реформація у Німеччині
Немає коментарів:
Дописати коментар